Gebruikershulpmiddelen

Site-hulpmiddelen


eilwynn

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

Beide kanten vorige revisie Vorige revisie
Volgende revisie
Vorige revisie
eilwynn [2019/06/04 23:02]
jasper [Charactersheet]
eilwynn [2019/09/14 13:28] (huidige)
jasper [Charactersheet]
Regel 5: Regel 5:
   * level 5 » {{ :​eilwynn_dru5.pdf |Eilwynn (5)}}   * level 5 » {{ :​eilwynn_dru5.pdf |Eilwynn (5)}}
   * level 6 » {{ :​eilwynn_dru6.pdf |Eilwynn (6)}}   * level 6 » {{ :​eilwynn_dru6.pdf |Eilwynn (6)}}
 +  * level 7 » {{ :​eilwynn_dru7.pdf |Eilwynn (7)}}
 ==== Speler ==== ==== Speler ====
 [[jasper|Jasper]] [[jasper|Jasper]]
Regel 55: Regel 56:
 ==22e Roggemaand in het jaar 1006, het jaar van de Zoete Broodjes== ==22e Roggemaand in het jaar 1006, het jaar van de Zoete Broodjes==
 Na een ontbijt blijkt ons verblijf betaald te zijn door de stad en dus gaan we op pad. [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ stuurt haar raaf op pad en ik mijn havik. De overtocht van de pond bleek gratis waarop iedereen er op staat om perse een paard te kopen, tot zover dat [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ het helemaal geregeld had. Dus vooruit ik betaal die 60gp... waarom weet ik nog steeds niet helemaal. Blijkbaar wilde de groep niet wachten tot ook ik betaald had en reden ze alvast vooruit richting Vrath Keep. Dus ik besluit om mijn paard nog wat rust te geven en even rustig te wandelen. Na een mijl of 8 zie ik daar de groep staan bij een soort steiger in een moeras. Ze zien er allemaal wat gehavend en vermoeid uit. Na te vragen wat er gebeurd is vertelt [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ over een draak welke hij gezien heeft alleen dat deze er helaas niet meer is. Ik snap niet helemaal wat die bedoelt... [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ ziet blijkbaar mijn vragende blik waarop die reageert dat er een Hydra in het moeras verstopt zat maar dat hij deze natuurlijk heeft verslagen zodat de rest in veiligheid bleef. Ik prijs de groep voor hun heldhaftigheid en voeg mij weer bij hun. Na een ontbijt blijkt ons verblijf betaald te zijn door de stad en dus gaan we op pad. [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ stuurt haar raaf op pad en ik mijn havik. De overtocht van de pond bleek gratis waarop iedereen er op staat om perse een paard te kopen, tot zover dat [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ het helemaal geregeld had. Dus vooruit ik betaal die 60gp... waarom weet ik nog steeds niet helemaal. Blijkbaar wilde de groep niet wachten tot ook ik betaald had en reden ze alvast vooruit richting Vrath Keep. Dus ik besluit om mijn paard nog wat rust te geven en even rustig te wandelen. Na een mijl of 8 zie ik daar de groep staan bij een soort steiger in een moeras. Ze zien er allemaal wat gehavend en vermoeid uit. Na te vragen wat er gebeurd is vertelt [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ over een draak welke hij gezien heeft alleen dat deze er helaas niet meer is. Ik snap niet helemaal wat die bedoelt... [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ ziet blijkbaar mijn vragende blik waarop die reageert dat er een Hydra in het moeras verstopt zat maar dat hij deze natuurlijk heeft verslagen zodat de rest in veiligheid bleef. Ik prijs de groep voor hun heldhaftigheid en voeg mij weer bij hun.
 +
 +==== Vervallen maar niet verlaten... ====
 +Wanneer we verder rijden richting Vrath Keep. Blijft het redelijk rustig om ons heen. Squeek cirkelt nog rustig boven ons om op te laten of er niet een volgende ambush op de loer ligt. Dit blijkt niet het geval.
 +Na een klein poosje komen we aan bij de Keep welke meer op een ruïne lijkt. Het is duidelijk dat hier een fikse strijd heeft plaats gevonden zoals Avarthel ook al had aangegeven. Torens zijn ingestort en her en der zijn grote skeletten te zien. Net voor de Keep staat een klein hutje met daarnaast een wat vroeger moestuin zou moeten zijn maar nu vooral een veld met onkruid is welke hoog rijkt.
 +
 +[[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ stelt voor dat zij de Keep eens van dichterbij gaat bekijken. In de tussentijd zorg ik ervoor dat [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ zich weer wat beter gaat voelen zodat deze mocht het nodig zijn kan helpen wanneer het weer op een gevecht aankomt. Na een poosje zie ik [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ niet meer bij ons staan, waarop [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ aangeeft dat deze ook naar binnen is gegaan.
 +
 +Even later hoor ik een schreeuw en zie ik [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ naar buiten komen met een pijl in haar buik. Het blijkt dat zij en [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ elkaar zijn tegengekomen en dat er een misverstand heeft plaats gevonden. Vervolgens hoor ik [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ schreeuwen om de hulp van [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​. Welke zich geen moment bedenkt en naar binnen gaat. Waarna [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ en [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ volgen. Ik denk nog aan de woorden welke [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ tegen mij had gezegd over mijn rol tijdens een gevecht en besluit om mijzelf eerst even goed voor te bereiden. ​
 +
 +Na een paar minuten heb ik mijzelf getransformeerd in een zwarte beer en voel ik mij sterker dan ooit tevoren. Ik spring de keep naar binnen en zie een goblin en een worg staan. Zonder twijfel sprint ik op de goblin af en sla deze tegen de grond. Vervolgens kijk ik om mij heen en zie [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ verdacht stil op de grond liggen. Ik transformeer snel terug om te kijken hoe het met haar is en om haar te helpen.
 +
 +==== Een lichtpuntje in het bos... ====
 +Ik heal [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ waarop zij op staat, mij eerbiedig bedankt met alle glorie, en vervolgens aangeeft haar haar te gaan wassen. [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ gooit een gobbo al vast gebonden de hal in. Ik pak hem op bij de benen en [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ en [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ pakken de kraag vast waarna we de gobbo bij de paarden neerleggen. Hier staat [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ net haar haren af te drogen. [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ geeft aan om te overnachten waarop ik vraag of we dat niet kunnen doen in dat tuinhuisje. [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ gaat alvast kijken of het veilig is. Waarop wij na de all-clear ook die kant op komen incl de gobbo. De gobbo gooien we de schuur en doen snel de deur dicht, helaas bleek de schuur niet zo stevig waarop deze instortte bovenop de gobbo. We slepen de gobbo eruit waarop [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ denkt dat het verbinden van de wonden goed genoeg is. Het bleek wat erger te zijn. Wat ik niet erg vind achterlijk stuk vreten dat het is, maar zum denkt daar anders over. Dus ik douw het flesje erin wat ik een keer van [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ heb gekregen. [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ gaat verder op onderzoek uit in de keep en wij zoeken in de rand van het bos een slaapplek. Terwijl ik rustig zit te mediteren krijg ik een signaal van squeek dat die een groot figuur ziet bij een kampvuur te noorden van hier. Ik neem het ter kennis aan en mediteer rustig verder. [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ te emmeren over ergens anders kamp opslaan
 +
 +Tijdens mijn wacht is [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ nog niet weer en ik vraag of squeek naar haar uit wil kijken. Bij de keep is ze niet meer maar squeek ziet wel een licht en een haunted geluid uit de z/w toren. Een soort menselijk gedaante is zichtbaar / schimachtig. Geen [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ te zien. Dus de vraag aan squeek of die de stappen van ons wil terug volgen. Na een tijdje zie ik [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ die het kampement in komt lopen. Ze wil ons allemaal spreken waarmee zijzelf [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ wakker schopt en ik [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ wakker maak. Het blijkt dat de keep vol zit met verschillende monsters waaronder een owl bear en een daadwerkelijke manticore. Na wat te discussiëren gaan we op weg naar het grote figuur bij het kampvuur. Het blijkt een forest giant te zijn die net een wild zwijn aan het roosteren. [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ gaat een praatje maken en wij blijven even op afstand. Op een gegeven moment wuift zum ons te komen en stelt die ons voor aan wrackle gnaw. Na onze situatie uitgelegd te hebben geeft wrackle gnaw aan dat zijn familie ons misschien kan helpen. ​
 +
 +==== Tijd voor een strijd... ====
 +==23e Roggemaand in het jaar 1006, het jaar van de Zoete Broodjes==
 +‘S ochtends worden we wakker en wreckle nor is nergens te zien. Wel zien we een pan boven het vuur en flesjes met pimpelpaarse vloeistof. We steken er allemaal één bij ons en gaan richting Vrath Keep. 
 +
 +Bij de keep aangekomen sluipt [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ naar binnen om te kijken wat er allemaal zit. Ondertussen kijk ik eens langs de kantelen en zie helaas de blik van een manticore welke ons ziet boven op het dak van de z/o toren. Ik vertel dit tegen de rest van de groep en tegen [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ wanneer ze terug is. Ik zeg nog dat ze niet te snel omhoog moet kijken maar dat bleek helaas te laat want haar blik schiet in een keer richting de manticore. Niet slim...
 +
 +Na dat [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ heeft bevestigd dat alle bosverbranders nog op dezelfde plek staan maken wij ons aanvalsplan. Ik zal stilletjes naar binnen sluipen om een stier achtig beest stil te krijgen. Hiermee wacht ik tot ik het teken krijg van [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ en [[zumzum|Zumzum]] <​sup>//​([[bjorn|Bjorn]])//</​sup>​ die een deur zullen openen. Ondertussen leveren [[loewie_katorze|Loewie]] <​sup>//​([[bertil|Bertil]])//</​sup>​ en [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ support fire via het gat in de muur waardoor ik ook naar binnen zal gaan. Zo gezegd, zo gedaan! Ik sluip uitermate stil naar binnen, niemand die mij kan horen zo stil als dat ik ben waarna ik wacht op het teken. Ik krijg het teken en weet het stier achtige beest met één klap klein te krijgen. In mijn ooghoek zie ik twee goblins naar de grond zakken waarna ik richting de bedden spring en daar een andere goblin het zwijgen op leg. Een wel uitgevoerde aanval al zeg ik het zelf! Nu kijken welke kant we op gaan, want wat kan ons nu nog tegenhouden...
 +
 +==== De keep is de onze... ====
 +We zien twee deuren en besluiten om naar de deur in de hoek te gaan. We staan er helemaal klaar voor [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ en [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ met een gespannen boog op afstand van de deur en ik naast de deur met mijn poot op de klink. Ik duw de deur open (deze opent naar binnen) en zorg dat ik aan de kant blijf staan. De bogen blijven gespannen waardoor het lijkt dat er niks in de kamer aanwezig is. Na nog even snel om de deur heen gekeken te hebben blijkt de ruimte inderdaad leeg. Het enige wat zichtbaar is, is een grote houten tafel en een aantal stoelen. Er lijkt ook iets van een kaart op de tafel te liggen. Mijn beide poten zet ik op de tafel neer (welke blijkbaar stevig is gebouwd) en kijk er eens naar. Allemaal raar gekrabbel als je het mij vraagt! [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ komt naast me staan en verteld over allerlei dingen die geschreven staan op de kaart. Ik kijk nog eens maar snap niet hoe dit voor haar duidelijke taal kan zijn... Het blijkt te gaan om een aanvalsplan en dat we niet veel tijd meer hebben voordat er een aanval op Drellin'​s Ferry plaats zal vinden. Na een tijdje gediscussieerd te hebben over de beste aanpak zijn we het erover eens. Eerst zorgen dat de keep veilig is en vervolgens door naar Skull Gorge bridge om die smerige beesten daar de pas af te snijden.
 +
 +Maar eerst de keep! We steken de kaart bij ons en vervolgen onze weg naar de andere deur. Hier weer hetzelfde plan. Ik zal de deur open doen terwijl [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ en [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ met een gespannen boog op afstand van de deur blijven staan. Deze keer trek ik de deur langzaam naar buiten en voor ik er erg in heb schieten de pijlen langs me heen. Niet 2 pijlen maar wel een stuk of 10. Note to myself maak [[ithronel_gillnan|Ithronel]],​ <​sup>//​([[chiquita|Chiquita]])//</​sup>​ niet boos als de afstand lang genoeg is voor een boog... Eenmaal binnen aangekomen zien we de oude eigenaar van deze Keep. Het is een lelijk half uitziend gobelin/​mens genaamd Koth. We snellen ons omhoog om de toren veilig te stellen en zien daar een gedaante wat ooit een persoon is geweest vastgebonden met het vlees loshangend van het lichaam en een schimmig vuur eronder. Dit zal vast het beeld zijn wat ik de avond ervoor gezien heb. We besluiten om het los te snijden en pakken het eerbiedwaardig in, in de deken van Koth. Vervolgens onderzoeken we de toren en wat blijkt. Een geheim kelderluik! Hier aangekomen zien we een jong gedaante liggen en verschillende dichte kisten. Onder al deze vondsten vinden de gauntlet waar Wrackle Gnauw naar op zoek was. Terwijl we weer rustig naar boven lopen valt het mij op dat [[isabeau_del_calore_umano |Turca’finwe]] <​sup>//​([[simon|Simon]])//</​sup>​ nog snel een papiertje in haar binnenzak probeert te verbergen. Nog net kan ik lezen dat het de eigendomsakte is van de Keep. Daar houd ik mijn oog even op...
eilwynn.1559682165.txt.gz · Laatst gewijzigd: 2019/06/04 23:02 door jasper